Х ибридните автомобили са едни от най-популярните коли на пазара в момента. Те генерират повече продажби от електрическите и това не се харесва на всички.
Анди Палмър е познат както като вече бивш изпълнителен директор на Aston Martin, но освен това в автомобилния бранш има и прякора „Кръстникът на EV”. Една от причините е, че е сред разработилите една от първите масови електрически коли – Nissan Leaf.
Затова може би не е изненада, че не е почитател на хибридните коли. В интервю за Business Insider Палмър прави доста остро изказване за тези автомобили:
„Хибридите са пътят към ада. Те са стратегия за преход и колкото по-дълго стоиш в този преход, толкова по-малко вероятно е да продължиш към новия свят. Ако просто отлагаш прехода към EV, като го размиваш с хибриди, тогава оставаш неконкурентен по-дълго време и позволяваш на китайците да продължават да развиват своя пазар и лидерството си. Наистина мисля, че това е много глупав ход“, коментира Палмър.
Той подчертава, че „китайските коли са изключително добри“ и то още преди да навлязат масово на европейския пазар. „Смятам, че китайските фирми ще научат много от конкуренцията си в Европа, защото това е най-трудният пазар в света. Ако успеят, ще станат непобедими“, допълва Палмър.
Все пак Палмър признава, че EV имат и слабости. Според него най-големият проблем е цената. Повечето електрически коли са твърде скъпи и това отказва мнозина да си купят.
Едно бързо решение на казуса е EV с по-малки батерии. Така цената ще е осезаемо по-ниска, но и пробегът ще е по-малък.
Съответно клиентите ще се нуждаят от повече зарядни станции. Подобен ход може да ускори изграждането на инфраструктурата, особено ако и правителствата помогнат с финансиране, казва Палмър.